maanantai 07. joulukuun 2015

Kuvaterkut Köpiksestä!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA
HIPHEI IHANAT!

Täällä ollaan jälleen, ihan livenä kuulkaas 🙂 Hurjan paljon terkkuja Köpiksestä, näin kuvatulvan kera! Vaikka reissun ajoitus oli ehkä vähän kökkö, kun äiskä jäi sairaalaan makoilemaan, niin tekihän tuollainen miniloma kyllä poikaa. Lapset saivat ansaittua laatuaikaa ja viikonloppuun mahtui paljon naurua ja iloa. Rutiinien katkaisu tekee aina hyvää. Meillä myöhästyi lento perjantaina sen verran, että pe-ilta jäi kaupungissa lyhyeksi. Hotelliin sisääntsekkaus, syömään ja unille. Lauantaina lähdettiin vailla päämäärää kaupungille. Niin hellyttävää oli huomata, että toinen pikkuinen vielä haaveili Disneyn kaupassa pehmoleluista, kun taas toisen silmät kiiluivat Monkin ja BikBokin edessä. Kuljettiin Strogetilla, käytiin läpi muutama joulutori ja kun väsy alkoi painaa istuimme alas kuumalle kaakaolle. Ja hei minä, antiolutihminen tykästyin tuohon yhteen juomaani jouluoluseen.

Nyhavnissa alkoi pirskottamaan vettä ja tuulikin oli ihan infernaalinen, mutta sekään ei haitannut. Silmät ja sielu sai silti ravintoa. Pipot, kaulahuivit ja tumput tosin tulivat tarpeeseen. Miten nuo eriväriset talot saavatkin niin hyvälle tuulelle? Lasten ehdoilla kun mentiin, niin haettiin Nyhavnista myös kaksi geokätköä. Jes, nyt on ulkomaan valloitus aloitettu tuon harrastuksen tiimoilta! 🙂 Jossain vaiheessa jalat alkoivat väistämättä puutumaan ja lähdimme takaisin hotellille. Meillä olikin muuten ekaa kertaa sen luokan hotellimajoitus, ettei yhtään tiennyt mitä tuleman pitää. Jotkut Tripadvisorinkin arvostelut hieman kauhistuttivat. Mutta hei, rahalleen sai vastinetta. Eikä sitä sinne hotelliin oltu matkustettu makoilemaan 😉 Pääasia oli tuo sijainti, joka oli kivenheiton päässä rautatieasemasta.

Lauantai-iltana viidestä eteenpäin hurviteltiin Tivolissa. Ihana ja jouluinen Tivoli sai kyllä kymmenen pistettä! Kunhan saan kuvat käytyä läpi, pääsette virtuaalimatkalle hurvittelumeininkiin. Vinkkinä, jos olette menossa Tivoliin nyt joulun alla, niin varatkaa ravintolasta pöytä. Kaikki paikat olivat ihan täynnä. Kyllä sitä eilen taas hieman Köpiksen kentällä pohti koneita katsellessaan, että josko vaikka voittaisi lotossa… lapset tuumasivat, että Washingtoniin pitäisi päästä asap 😉 Voi jukupätkä, miten onnellinen olen, että meillä on lapset innostuneet matkustelusta! Itse olen saanut lapsena reissata paljon ja kovin kiitollinen olen siitä. Siteeratakseni jälleen tuttua lausetta: Travel is the only thing you buy, that makes you richer.

AURINKOISIN MAANANTAITERKUIN,

alle

PS. lennettiin nyt Norwegianilla suoraan Helsingistä, 66 € menopaluu/hlö ja voin kyllä suositella ko.lentoyhtiötä lämpimästi. Ai niin ja se edullinen hotellimme löytyy täältä

11 Responses to “Kuvaterkut Köpiksestä!”

1. Mun rakkaus, Köpis <3

Ja matka varattuna parin viikon päähän, ihan vain päiväreissu, eli aamu 07 koneella sinne ja takaisin illalla myöhään, täydellistä!!

Niin ihania kuvia.

Moikka ihana,

hei ja vitsit, kuulostaa niin hyvältä tuo tuleva Köpiksen reissu! Lennot kun menee ihan heittämällä 🙂

Kiitos kaunokainen ja ihanaa viikon puoliväliä sinne <3

2. Lumo sanoo:

Köpis on niin ihana. Useana syksynä ollaan oltu ruoka/joululahjaostosmatkalla siellä. Nyt tekisi taas mieli mennä.

Moikka Lumo,

tuo jouluinen Köpis oli kyllä niin ihana kokemus, että täytyy ottaa uusiksi reissu joku joulu! Mekin ostettiin muutama lahja (lapsille lasten itse valitsemana :D)!

3. Ansku sanoo:

Miten tunnelmallista! Kunpa mäkin pääsisin haistelemaan joulutuulia johonkin euroopan kaupunkiin… ehkä joskus 🙂

Kiitos Ansku <3

Ja hei, oikein paljon voimia sinne! Luin sun ihistyskohtauksesta ja unohdin kommentoida. Täällä on myös viime aikoina painittu henkisen kantin kanssa, mutta nyt näyttää jo positiivisemmalta 🙂

4. Kaura sanoo:

Just luin uusimmasta Gloriasta juttua Kööpenhaminasta.. Ei ole tullut käytyä kuin kentällä, ja sekin todettu aika hienoks :D. Ihanan oloinen kaupunki, ja ehdottomasti kärkisijoilla seuraavaa reissua miettien.

Moikkamoi,

hei mä luin saman jutun – matkalla Köpikseen 🙂

Suosittelen, tuo Köpis on kyllä ihan ässä sekä kesä- että talvikohteena!

5. Kristiina sanoo:

Ihania kuvia! Olen ollut Köpiksessä aina vain kesällä ja joulunaikaan olisi ihana käydä. Me miehen kanssa oltiin samainen viikonloppu Prahassa ja ihastuttiin kyllä kaupunkiin. Kaunista ja jouluista. Lennot myös Norwegian 52€ per hlö suunta. Useampi lento jo kyseisellä yhtiöllä ja voi kyllä suositella !

Kiitos Kristiina 🙂

Meilläkin oli kokemusta vain kesäisestä Köpiksestä!

Hei kiitos vinkistä, mä en olekaan Prahassa käynyt, mutta mies kehui maasta taivaisiin 🙂 Norwegianilla on kyllä hinnat kohdillaan ja tykkään, että koneet on kivoja ja henkilökunta osaavaa!