sunnuntai 01. helmikuun 2015

24 h in Helsinki

image image image image image image image image image image image image imageimage

MOIKKAMOI IHANAISET,

ja hyvää alkanutta helmikuuta! Mitä teille kuuluu? Hitto vie, että tuntuu kuin olisin ollut oikein kunnon blogilomalla. Tai no lomalla ja lomalla, pikemminkin blogipaitsiossa. Yksi päivä ilman postausta ja aivan eroahdistusta jo havaittavissa 🙂 Perjantai-iltana nukkumatti heitti aivan liian aikaisin unihiekat, joten se suunnittelemani postaus eiliselle jäi tekemättä. Katsotaan joku päivä viikolla sitten sen julkistamista. Juuri palasimme kotiin pieneltä Helsinki-turneelta. Eilinen päivä kului sen rakkaan ruoanlaiton parissa, mutta voin sanoa, että kun sitä tekee videokameroiden edessä kirkkaiden valojen valaistessa, niin huhhuh! 😀 Hyvin meni ja hauskaa oli. Kulinaari-blogin Kimmo toimi pääkokkina ja itse toimin apukokkina. Kuvauspaikkana oli kuvauksellinen Kokkikoulu Espa. Aivan mielettömän ihana Indiedaysin Oona sekä muu porukka kuvaajineen kaikkineen sai olon kyllä erittäin mukavaksi. Muuten olisi voinut mennä pupu pöksyyn ja ruoat palaa pohjaan. Perästä kuuluu täällä blogissa. Tunnelmia eiliseltä voitte katsoa oman Instagramini (atmarias) lisäksi Indiedaysin IG:stä (indiedays_official) ja Kimmon IG:stä (kulinaari).

Jep. Kuvausten jälkeen puoli viiden aikaan suuntasin hotellille, jossa mies jo odottelikin. Nopea suihku, vaatteiden vaihto, meikkaus ja menoksi. Juhlistettiin sukulaispariskunnan syntymäpäiviä Hotelli Kämpissä. Mannerheim-sviitti kaikkine kaksinesatoine neliöineen oli rutkasti isompi kuin meidän koti. Tuijottelin hämmästyneenä ympärilleni ja mietin, että kuinka paljon kehtaa kuvailla. Tottakai nyt yksi vessaselfie piti ottaa 😉 Varsin arvokas tunnelma juhlissa, vaikkakin rento ja kansainvälinen. Välissä kävimme illallisella kabinetissa ja loppuilta kului jälleen tuolla sviitissä. Nauru raikasi ja kupliva virtasi. Pubvisa toi mukavasti jalat takaisin maan pinnalle. Juuri ennen aamuyön tunteja lähdimme pariksi tunniksi nukkumaan hotelliimme. Tuossa vaiheessa, kun lunta oli tullut reilusti yli 10 senttiä alkoi kyllä vähän harmittamaan, että olin juhlissa liikenteessä korkkareilla 😀

Aamulla heti herättyämme olikin jo kiire takaisin kotiin. Hirmuinen ikävä lapsia! Hotellin aamupala nopeasti nautittuna ja sitten sanoimme heipat varsin pimeälle ja loskaiselle Helsingille. Kotiin on aina kiva palata ♥ Vaikkakin sanoin juuri miehelle, että näitä kahdenkeskisiä illanviettoja pitää kyllä ottaa taas ohjelmaan. Jos sitä yrittäisi edes pari kertaa vuodessa karata minilomalle kahdestaan 🙂

Anteeksi kuvien laatu, en jaksanut alkaa purkaa kuvasaldoa kamerasta, joten kännykkäkuvat saavat kelvata tähän sunnuntaipäivään 🙂 Nyt pikkupäikkäreille ja sitten pyykkivuoren kimppuun. Illalla tiedossa Kingiä boksilta ja lasten kanssa sylittelyä. Ihana olla kotona!

SULOISTA SUNNUNTAITA,

allePS. vaikka se tipaton ja herkuton tammikuu eilen loppuikin, niin taidan jatkaa samalla linjalla. Sen verran hyvin tuo karkkilakko tuotti tulosta, että jälkkäri ja makeat leivokset eivät maistuneet lainkaan suussa sille, että niitä kannattaisia jatkossakaan sen kummemmin syödä. Kuohuvasta en kyllä kieltäytynyt, mutta enpä tuotakaan nyt niin ollut kaivannut. Pää kiitti tänään aamulla ja juoksukenkä kiittää tuossa myöhemmin tänään 🙂

7 Responses to “24 h in Helsinki”

1. Marita sanoo:

Voi Maria, tuo Kämp hotelli on niin ”rakas” siskoni toimiessa samoisessa ketjussa hotellijohtajana jonkin aikaa. Saimme yöpyä erikoishinnoilla, joten säännöllisesti pakenimme miehen kanssa viettämään luksusminilomaa. Siskon synttäreitä juhlittiinkin sitten Mannerheim – sviitissä ja olihan se mieletön tila. Ei ihme, että julkkikset majoitetaan sinne. Ihanaa kun sun tipaton ja herkuton tammikuu meni niin hyvin. Onneksi olkoon! Minäkin totesin että se 2 kg painonpudotus on muuttunut 4 kg:ksi. Iiiks. No, tänään ollaankin eletty sitten hedelmillä. Kivaa viikkoa!

Moikka Marita!
      Kämp on aivan ihana <3 Juu, tuo Mannerheim-sviitti oli ihan överluksusta 😀 Once in a lifetime -juttuja!

Kiitos ja onneksi olkoon sinulle! 4 kg on jo paljon!! Mä en ole vaa'alla käynyt, mutta väistämättä housut ovat löystyneet vyötäröltä. Ihan positiivinen sivuvaikutus tuosta herkkulakosta 😉

Ihanaa alkanutta helmikuuta sinne <3

2. Vaikuttaa, että teillä oli todella mukava kokemus :)).

Siis ei ole totta. Mä just eilen postasin meiän illasta Kokkikoulu espasta!! –> http://lloveyourselff.blogspot.fi/2015/01/kokkailemassa-kokkikoulu-espa.html
    Meillä oli niiin hauska ilta siellä ettei mitään rajaa! Kiva paikka!

Moikka taas ihana 🙂

Oli ihan sairaan kivaa! Hei, sun postaus oli ihana!!! Tuttu kokki siellä esiintyi kuvissa sekä yksi tuttu kaunotar -sinä <3 Tuo paikka oli ihan uskomaton. Ihastuin mm. niihin kattolamppuihin 😀

Ihanaa alkanutta viikkoa <3

3. Piia sanoo:

Heippa Maria!
    Muistelisin että olette perheen kesken käynyt Thaimaassa talvisin 🙂
    Mitä kautta olette reissut varannut? Suunnitteilla on myös Thaimaan reissu, mutta olisi kiva kuulla vinkkejä, mikä kohteista olisi hyvä lasten kanssa reissatessa jne 🙂
    Oletteko reissun varannut aina jo heti myynnin alettua, vai vasta lähempänä h-hetkeä..? Lisäksi tuosta budjetista vielä, eli onko tuo 5000-6000 euroa mielestäsi realistinen budjetti 2 viikon reissua ajatellen? 🙂

Moikka Piia!

Juu, me ollaan lähdössä nyt viidettä kertaa perheen kanssa Thaimaaseen, ja lisäksi siellä on tullut käytyä pari kertaa ilman lapsiakin. Lapsikohteena mitä parhain 🙂

Me ollaan kerran otettu lennot ja hotelli erikseen, mutta muuten matkatoimiston (Finnmatkat) kautta. Niin kauan kuin nuo lapset ovat alle 12 v, niin matkatoimiston kautta saatavat lapsialennukset kannattavat. Yleensä reissu ollaan varattu helmimaaliskuulle syksyllä, mutta nyt varattiin jo toukokuussa 😀

Meillä matkat yleensä on maksaneet tuon 5000-6000 euroa ja siihen käyttöraha päälle. Syödään halvasti, ei missään hienoissa ravintoloissa. Aamupalaa runsaasti, jotta lounaaksi riittää joku snack-tyyppinen ratkaisu. Jonkun verran rahaa sitten menee, jos haluaa vuokrata esim. pitkähäntäveneen tms. ja kierrellä saarilla. Mutta kahden viikon käyttöraha (ruoat, juomat, sightseeing, shoppailu yms) on ollut jotain 1000-1500 euroa. Toki enemmänkin saa kulumaan, jos haluaa 😀

Hotellin kautta ollaan yleensä otettu lentokenttäkuljetukset. Ei tarvitse sitten odotella missään ryhmäbussissa, että kaikki matkustajat ovat saaneet laukkunsa, vaan pääsee suoraan hotellille.

Täältä linkin takaa löytyy nuo kaikki Thaimaa-postaukseni:

Kysy ihmeessä, jos vielä jokin asia mietityttää 🙂